Začiatky chemickej priemyslovky
Už v čase, keď konštatujeme, že hutnícka éra našej školy vrcholí, t. j. v školskom roku 1964-65, sa zriaďuje na škole prvý chemický študijný odbor - výroba žiaruvzdorných materiálov. Charakter školy sa mení oficiálne v r. 1971, kedy sa mení aj jej názov na strednú priemyselnú školu chemickú. Do funkcie riaditeľa školy v roku 1970-71 nastupuje pán Samuel Kriška a hneď v roku 1971-72 PhDr. František Bábela.
Prvá transformácia školy
Po zmene študijného zamerania školy zaznamenávame prvú absolútnu transformáciu školy. Opäť, ako niekedy na začiatku, treba vytvoriť základné funkcie školy a neustále ich udržovať a skvalitňovať. Nové vedenie školy dosť premyslene buduje úplne nový pedagogický zbor. Príchodom nových učiteľov sa zbor podstatne omladzuje, čím získava akcieschopnosť a v kombinácii so staršími kolegami aj kvalitu. V tomto období sa zbor aj výrazne feminizuje. V priebehu sedemdesiatych rokov sa táto prvá transformácia školy končí. Škola sa stáva monotypnou s celoslovenskou pôsobnosťou.
Prvé študijné odbory chemickej priemyslovky
Podľa spoločenskej objednávky sa vyprofilovali nasledovné študijné odbory:
1. Výroba žiaruvzdorných materiálov
2. Technológia cementu, vápna a maltovín
3. Tehliarstvo a ľahčené stavebné materiály
Neskôr, v osemdesiatych rokoch, pribudol odbor keramika.
Jedinečnosť školy
Naša škola sa stala jedinečnou aj preto, že nikde v oboch republikách neboli na jednej škole sústredené všetky vymenované odbory. Nový pedagogický zbor sa výraznou mierou podieľal na profilácii, najmä však odbornej - nových odborov silikátovej chémie. Priamo na našej škole sa vypracovali návrhy učebných plánov jednotlivých odborných predmetov, ktoré boli neskôr schválené ústredím a zavedené do školskej praxe.
Pomoc výrobnej sféry
V období transformácie školy nového zamerania je výrazná pomoc výrobnej sféry. Sú to cementárne, vápenky, tehelne a magnezitky, ktoré umožňujú vykonávanie praxe žiakom, ale aj učiteľom odborných predmetov. Pri vtedajšom GR Ceva v Trenčíne existoval odborný orgán na koordináciu činnosti školy a výrobnej sféry. Na škole bol založený tzv. miestny poradný zbor, v ktorom sa zúčastňovali na práci učitelia školy, ale aj zástupcovia výrobnej sféry. Počas tejto plodnej spolupráce sa vytvorili osobné kontakty medzi učiteľmi a pracovníkmi z výrobnej sféry, ktoré napomáhali preklenúť mnohé problémy pri realizácii výchovy a vzdelávania. Zo závodov, s ktorými sme mali najplodnejšie kontakty, hodno spomenúť Cementáreň Banskú Bystricu, Vápenku Tisovec, Cementáreň Rohožník, Cementáreň Ladce, Cementáreň Turňa nad Bodvou, Vápenka Gombasek a Margecany, Tehelne Lučenec, Poltár, Breznička, Tehelňa Žilina, Zlaté Moravce, Pezinok, Devínska Nová Ves, Magnezitka Hačava, Lubeník, Jelšava a Lovinobaňa, Azbestocementové závody Nitra a Púchov. Spomíname ich preto, že všade tam nám pomáhali podľa svojich možností, ale najmä ochotne.
Ďalšie budovanie materiálneho zázemia
Po preorientácii školy z hutníckej na chemickú bolo treba opäť zabezpečiť aj materiálne podmienky pre vyučovací proces. Chýbali laboratóriá, odborné učebne, didaktická technika a priestory vôbec.A tak bolo toto obdobie obdobím generálnych opráv, projektovania a zabezpečovania výstavby. Najprv sa vybudovali chemické laboratóriá pre analytickú a fyzikálnu chémiu, laboratóriá pre technológiu cementu a keramiky a neskôr aj keramická dielňa. Vybudoval sa sklad chemikálií. Koncom sedemdesiatych rokov sa vybudovala prístavba medzi školou a internátom, čím vzniká spoločenská miestnosť-odborná knižnica, nová kuchyňa v internáte a štyri nové učebne, z ktorých neskôr boli zriadené kabinety a odborné učebne pre fyziku a strojníctvo. Začiatkom osemdesiatych rokov sa dobudovalo laboratórium pre elektrotechnické predmety. Pre školu bol zakúpený nový autobus a osobné auto a vybudovala sa odborná učebňa pre chemické predmety. Priebežne sa zakupovala didaktická technika a vyučujúci zhotovujú veľké množstvo učebných pomôcok, píšu pomocné texty a aj učebnice.
Skvalitňovanie pedagogickej, odbornej a organizačnej práce školy
Ak konštatujeme, že obdobie hutníckej éry našej školy bolo charakterizované budovaním a budovateľským úsilím, tak chemická éra našej školy bola charakterizovaná veľkými zmenami v intelektuálnej úrovni celej práce školy. Žiaci našej školy v tom čase sa grupovali z celého Slovenska preto, že boli zaškoľovaní priamo pre potreby svojich regiónov a jednotlivých výrobní stavebných látok. Pri nábore a výbere žiakov nám priamo pomáhala výrobná sféra. Takto prijímaní žiaci mali priam motiváciu na dosahovanie dobrých výsledkov v štúdiu a v mimovyučovacích aktivitách. V tom čase sa žiaci zúčastňovali na hnutí SOČ, čo je stredoškolská odborná činnosť, kde svoje práce prezentovali bežne na krajskej úrovni. Okrem toho sa s najväčšou vážnosťou zapájali do riešenia chemickej olympiády, kde dosahovali vynikajúce umiestnenia do l0. miesta na federálnej úrovni. Súťaže olympiády sa konali v takých mestách ako boli Praha, Brno, Karlove Vary a pod. Na znak uznania našej práce pridelili našej škole právo organizovať poslednú federálnu chemickú olympiádu v roku l991. Jej priebeh len osvedčil dobrú úroveň práce našej školy, jej učiteľov, žiakov a ostatných zamestnancov.
Ďalší riaditeľ školy
V priebehu školského roku l980-81 bol vymenovaný za riaditeľa školy dlhoročný učiteľ odborných predmetov Ing. Pavel Koško.
Ukončenie transformácie školy a koniec jej chemickej éry
V tom čase možno konštatovať, že transformácia školy bola úplne dokončená. Aj napriek tomu sa začínajú viac ako predtým presadzovať regionálne požiadavky, t.j. zavedenie nového študijného odboru strojárstvo, alebo elektrotechnika. Nakoniec sa presadila požiadavka zaviesť elektrotechnický študijný odbor. Stalo sa tak v školskom roku 1988-89. Bol to študijný odbor silnoprúdová elektrotechnika. Vážne spoločenské zmeny, ktoré sa uskutočnili v novembri 1989 vlastne spôsobili koniec éry chemickej priemyslovky v Tisovci. Počas rokov chemickej éry priemyselnej školy v Tisovci škola odchovala v dennom štúdiu 1534 absolventov s maturitnou skúškou, vo večernom štúdiu a iných formách štúdia školu ukončilo maturitnou skúškou 171 absolventov. Dovedna to bolo 1705 absolventov.